تاریخ انتشار : شنبه, 18 اردیبهشت 1395 15:12. در فاصله‌ی ۴۰ سال نوری از ما یک ستاره‌ی خیلی سرد و کم‌ نور به نام «تراپیست-۱» (TRAPPIST-1) قرار دارد. اکنون در مدار این ستاره، سه سیاره‌ی جدید کشف شده است. اولین بار تلسکوپ رباتیک بلژیکی «تراپیست» در شیلی آن‌ها را کشف کرد. هر سه‌ی این سیاره‌های فراخورشیدی تقریبا هم اندازه‌ی زمین هستند. از آن‌جا که مدار آن‌ها خیلی نزدیک به ستاره‌ی کوچک و کم‌نورشان است، این سیاره‌ها دارای مناطقی روی سطحشان هستند که امکان وجود آب مایع روی آن‌ها میسر شده است. آب مای ...

تصویر نجومی روز ناسا: سه سیاره برای یک ستاره

تاریخ انتشار : شنبه, 18 ارديبهشت 1395 15:12

اخبارعلمی,خبرهای علمی,ناسا

آب مایع از علایم اصلی وجود حیات است. این سیاره‌ها به دلیل فاصله‌ی کمی که با زمین دارند سوژه‌ی خوبی برای کاوش‌های تلسکوپی در اتمسفرشان هستند. هر سه‌ی این سیاره‌ها به زیبایی در این کار هنری تصویر شده‌اند.

اخبار علمی - دیجی کالا

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه