تاریخ انتشار : سه شنبه, 25 اردیبهشت 1397 20:30. ستاره شناسان موفق به شناسایی یک سیاهچاله کلان جرم و بسیار درخشان شده اند که بالاترین سرعت رشد را دارد به طوری که هر دو روز معادل یک خورشید را می بلعد. به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی نیواطلس، این سیاهچاله کلان جرم که توسط ستاره شناسان دانشگاه ملی استرالیا کشف شد، برخلاف نام آن به حدی درخشان است که اگر در کهکشان راه شیری قرار داشت، پرنورتر از تمامی ستارگان آسمان دیده می شد. این سیاهچاله در مرکز یک اختروَش یا کوازار به نام SMSS~J215728. 21-3602 ...

کشف سیاهچاله ای درخشان تر از کهکشان

تاریخ انتشار : سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 20:30

اخبار,اخبار علمی,سیاهچاله

این سیاهچاله در مرکز یک اختروَش یا کوازار به نام SMSS~J215728.21-360215.1 قرار دارد و برآورد می شود که جرمی حدود ۲۰ میلیارد برابر خورشید داشته باشد و با سرعتی فوق العاده سریع به میزان یک درصد در هر میلیون سال در حال رشد است.

به گفته محققان، سرعت رشد این سیاهچاله به حدی است که به دلیل گازهایی که روزانه می مکد و در نتیجه باعث ایجاد اصطکاک و گرما می شود، هزاران بار روشن تر از یک کهکشان کامل می درخشد.

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه